Forum de la passion des figurines 1/6e (action-figures12 pouces)
 
AccueilPortailS'enregistrerConnexionDernières images
-21%
Le deal à ne pas rater :
LEGO® Icons 10329 Les Plantes Miniatures, Collection Botanique
39.59 € 49.99 €
Voir le deal

 

 Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863

Aller en bas 
+9
Jack Aubrey
tiger
Darth Steff-Han
luger
SAM
christophe77
Rothy
fog
egonzinc
13 participants
AuteurMessage
egonzinc
USA
USA
egonzinc



Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Empty
MessageSujet: Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863   Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 EmptySam 22 Mar 2008 - 2:16

Lieutenant General James “Pete” Longstreet
First Army Corps Commander
Army of Northern Virginia
Gettysburg, July 1863


James Longstreet (January 8, 1821 – January 2, 1904) was one of the foremost Confederate generals of the American Civil War and the principal subordinate to General Robert E. Lee, who called him his "Old War Horse." He served under Lee as a corps commander for many of the famous battles fought by the Army of Northern Virginia in the Eastern Theater, but also with Gen. Braxton Bragg in the Army of Tennessee in the Western Theater. Biographer and historian Jeffry D. Wert wrote that "Longstreet ... was the finest corps commander in the Army of Northern Virginia; in fact, he was arguably the best corps commander in the conflict on either side."


Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 309657234

Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 309657242

Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 309657237

Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 309657245

Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 309657250

Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 309657249

Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 309657252

Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 309657254

Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 309657256

Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 309657258

Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 309657260

Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 309657267

Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 309657269



Longstreet's talents as a general made significant contributions to the Confederate victories at Second Bull Run, Fredericksburg, and Chickamauga, in both offensive and defensive roles. He also performed strongly during the Seven Days Battles, the Battle of Antietam, and until he was seriously wounded, at the Battle of the Wilderness. His performance in semiautonomous command at Knoxville, Tennessee, resulted in an embarrassing Confederate defeat. His most controversial service was at the Battle of Gettysburg, where he disagreed with General Lee on the tactics to be employed and reluctantly supervised the disastrous infantry assault known as Pickett's Charge.

He enjoyed a successful post-war career working for the U.S. Government as a diplomat, civil servant, and administrator. However, his conversion to the Republican Party and his cooperation with his old friend, President Ulysses S. Grant, as well as critical comments he wrote in his memoirs about General Lee's wartime performance, made him anathema to many of his former Confederate colleagues. Authors of the Lost Cause movement focused on Longstreet's actions at Gettysburg as a primary reason for the Confederacy's loss of the war. His reputation in the South was damaged for over a century and has only recently begun a slow reassessment.

For this figure I used the DML Fritz Moosmuller HS. Initially my plan was to add a bit more beard here and more hair there, but in he end I added complete hair and beard over the stock facial hair. So I in a way wasted the great Fritz M HS, but on the other hand the base beard gave the Aves epoxy sculpt a nice base.
Anyway I’m very happy with the results.
As I was adding the hair I kept on checking the fit of the hat, as I wanted to make sure the hat would look good and at the same time I wanted to be able to pose the figure without the hat..that is why I gave the figure brand new hair. As I did I tried to change the hair line and style a little like Gen Longstreet used as shown in some period photos. Of course as always it is a representation in 1/6 of the general and in no way I pretend it to be even close to perfect.

The hat is from SST Gen Forrest. The tunic is from SST Jackson with replaced buttons.
There are no CSA general officer buttons so I went with BGT Union buttons with CSA on them, would be even less accurate. The CSA general officer buttons had a very different eagle to the Union eagle.
Sash is one of my own, made fron ribbon and matching curtain fringe.
Belt from SST, holster, revolver, sabre and sabre knot from BGT.
Binoculars are from SST, drybrushed with acrylics and then enamels wih brass color paint.
Gauntlets from DID German ceremonial figures, dyed with diluted acrylic paint. Trousers from BGT, boots from SST JEB Stuart. These were cut about an inch or so as I had shortened the figure to make him look more stocky. Retouched the boots spur strap with paiont to remove the shine and retouched the spurs themselves. Made two sets of hands, one with the gauntlets and the other are from bbi recent figures which are fantastic. I replace the base/post piece with the DML piece so they fit into the DML body which I use almost exclusively on all figures.
Revenir en haut Aller en bas
fog

fog



Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Empty
MessageSujet: Re: Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863   Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 EmptySam 22 Mar 2008 - 10:03

One new great realisation, and interestin explain.

Fantastic work Eduardo.

Thanks for sharing with us.
Revenir en haut Aller en bas
Rothy

Rothy



Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Empty
MessageSujet: Re: Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863   Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 EmptySam 22 Mar 2008 - 11:12

on peut dire qu'ils savaient se camouflé a l'époque Laughing
Revenir en haut Aller en bas
christophe77

christophe77



Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Empty
MessageSujet: Re: Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863   Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 EmptySam 22 Mar 2008 - 13:13

cheers

Very nice
Revenir en haut Aller en bas
SAM

SAM



Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Empty
MessageSujet: Re: Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863   Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 EmptySam 22 Mar 2008 - 13:49

Pfffffffff comme d'habitude que du beau BRAVO tu es un vrai maestro Egonzinc
Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Ba11011mo3
Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 13142110rh6
Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 13142110rh6
Revenir en haut Aller en bas
luger

luger



Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Empty
MessageSujet: Re: Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863   Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 EmptySam 22 Mar 2008 - 14:25

Shocked magnifique love
Revenir en haut Aller en bas
Darth Steff-Han

Darth Steff-Han



Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Empty
MessageSujet: Re: Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863   Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 EmptyLun 24 Mar 2008 - 14:27

Excellent work up up up up up up
Revenir en haut Aller en bas
tiger
Espagne
Espagne
tiger



Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Empty
MessageSujet: Re: Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863   Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 EmptyLun 24 Mar 2008 - 19:55

love love love love une autre belle figurine de ta grande collection de la guerre civile americaine!!!!...Bravo ,Eduardo!!!!!!. cheers
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité
Anonymous



Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Empty
MessageSujet: Re: Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863   Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 EmptyLun 9 Juin 2008 - 20:34

TOUTES vos Figurines sur ce thème sont Sublimes !
un régal ! up up up
Revenir en haut Aller en bas
Jack Aubrey

Jack Aubrey



Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Empty
MessageSujet: Re: Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863   Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 EmptyLun 9 Juin 2008 - 21:59

i prefer stonewall Jackson but it's very rare to see general longstreet because he lost at gettysburg !!!

good job !!!
Revenir en haut Aller en bas
scarface

scarface



Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Empty
MessageSujet: Re: Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863   Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 EmptyMar 13 Oct 2009 - 16:05

encore lui (egonzinc) quel talent mais quel talent et en plus commentaire en vo bon je comprend pas tout mais quand meme l'essentiel encore merqui j'aime bocul bocul Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 752406 Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 752406 Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 340488 Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 340488 Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 793612 ps pour la question camouflage va voir dans l'époper napoléoniénne il font encore plus fort rire
Revenir en haut Aller en bas
nick59

nick59



Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Empty
MessageSujet: Re: Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863   Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 EmptyMar 13 Oct 2009 - 16:24

scarface a écrit:
encore lui (egonzinc) quel talent mais quel talent et en plus commentaire en vo bon je comprend pas tout mais quand meme l'essentiel encore merqui j'aime bocul bocul Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 752406 Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 752406 Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 340488 Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 340488 Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 793612 ps pour la question camouflage va voir dans l'époper napoléoniénne il font encore plus fort Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 89491


Encore plus pire: les lansquenets, les reitres et les armées type François 1er et Charles Quint: leur camouflage façon arlequin/carnaval de Venise SE DOIT d'être voyant question de prestige!!! autre époque, autre combat...Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 89491 Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 89491

A part ça les Evzones grecs vont bien aussi!!!Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 37690 Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Lol
Revenir en haut Aller en bas
scarface

scarface



Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Empty
MessageSujet: Re: Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863   Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 EmptyMar 13 Oct 2009 - 19:06

ouais mais pratique pour le réglage d'artillerie ou le carnaval de venise rire rire rire
Revenir en haut Aller en bas
Alabama

Alabama



Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Empty
MessageSujet: Re: Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863   Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 EmptyMer 14 Oct 2009 - 11:42

Longstreet, personnage particulier, je préfère aussi de loin Stonewall Jackson qui est mort en patrouille et grand héro de ce conflit...

Pour Longstreet, il laisse un goût amer au Sud après avoir ouvertement critiquer son Mentor R.E.Lee à la fin de la guerre...Piètre général de Corps d'armée qui plus est...J'irais même à lui attribuer une grande partie de la défaite de Gettysburg.
Donc c'est vrai que c'est peu-être pas le personnage idéal pour l'emblematique du Sud.
Revenir en haut Aller en bas
scarface

scarface



Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Empty
MessageSujet: Re: Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863   Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 EmptyMer 14 Oct 2009 - 16:43

t'es dur pour le général longstreet si ma mémoire est bonne la bataille de gettysburg et un plan de lee qui n'avait pas l'approbation de longstreet (j'attend par la qu'il sautait pas au plafond a savoir le mouvement de charge que pickett devait effectué et qui été sous son commendement) quand a stonewall (le mur de pierre) avait tendance a tenir vaille que vaille tanpis pour les troupes sacrifier chacun a son opinion la-dessus une pensé pour ceux qui sont mort lors de ce conflit cars quelle que soit son camp ils on payer le prix fort pour leur cause Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 599252
Revenir en haut Aller en bas
Alabama

Alabama



Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Empty
MessageSujet: Re: Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863   Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 EmptyMer 14 Oct 2009 - 19:23

La bataille de Gettysburg a été perdue lors de la deuxième journée donc rien à voir avec la charge de Pickett qui était perdue avant même de s'élancer sous les boulets nordistes.
Un assaut supplémentaire aurait suffit à déloger les yankees de Little Round Top et les déborder par l'aile le 2 juillet, je pense qu'un Stonewall aurait pris cette colline, après ce n'est que supposition.

Jackson faisait passé l'idéal sudiste, ça patrie et ça cause avant sa vie.
Revenir en haut Aller en bas
scarface

scarface



Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Empty
MessageSujet: Re: Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863   Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 EmptyMer 14 Oct 2009 - 19:34

tu sais dire j'aurais si ou j'aurais fait ça pour nous homme du 21 siécle planqué dans nos maisons c'est facile n'oublie pas qu'on a l'oeil de l'historien qu'on connait les tenant ou aboutissant et les conséquences mais franchement si nous étions généraux sudiste pendent la guerre civil je ne jurerait pas faire mieux qu'eux comme je te l'ai dit on a la meme passion du 1/6 et de l'histoire on a son point de vue et meme si il sont different je crois que quelque part il se compléte qu'on aime un tel et qu'on aime pas l'autre c'est notre droit le plus strict n'empeche reconnait qu'il a fait du bon boulot avec sa figurine moi en tout cas je l'aime bien son général longstreet bier
Revenir en haut Aller en bas
Alabama

Alabama



Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Empty
MessageSujet: Re: Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863   Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 EmptyMer 14 Oct 2009 - 20:01

J'ai jamais prétendu faire mieux ou même égaler le courage et le sens du devoir de ces hommes, j'argumente simplement ma position avec des faits à l'appuis Wink

Et Egonzinc sait très bien l'attention que je porte à son magnifique travail...peu importe la période qu'il exploite il fait du super job.
Revenir en haut Aller en bas
scarface

scarface



Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Empty
MessageSujet: Re: Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863   Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 EmptyMer 14 Oct 2009 - 20:15

autre question qui n'a rien a voir mais qui détend l'atmosphére les bonbons ricola ils sont suisse ou pas?? (tu vas pas te laisser emmerder par un belge) par contre si ta des combines pour mon pognon fait le moi savoir Laughing Laughing Laughing
Revenir en haut Aller en bas
Alabama

Alabama



Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Empty
MessageSujet: Re: Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863   Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 EmptyMer 14 Oct 2009 - 20:45

Mais l'atmosphére est très détendue c'est bien de pouvoir débattre sur des sujets intéressant de temps en temps, avec des avis opposés.
Par contre sa finira au sabre si tu t'obstine a rester sur tes positions, je parie que t'es yankee sur les bord ! drink

D'après moi oui Ricola c'est suisse, me trompe-je?
scratch
Revenir en haut Aller en bas
apo phil

apo phil



Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Empty
MessageSujet: Re: Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863   Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 EmptyJeu 15 Oct 2009 - 6:37

Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 775678 besoin d'un arbitre francais!!! lol! lol! lol!
Revenir en haut Aller en bas
scarface

scarface



Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Empty
MessageSujet: Re: Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863   Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 EmptyJeu 15 Oct 2009 - 7:03

non non pas besoins d'arbitre entre un belge et un suisse le combat est équitable et pour répondre a ta question oui je serais plutot nordiste sur les bord les confédéré n'avais pas vraiment tord mais c'est la question de l'esclavage qui m'embete bien qu'il faut reconnaitre que les ouvriers dans le nord n'était guére mieux lotis pas facile a tranché cette question la ? par contre pour la ww2 c'est plus facile pour moi je suis juif alors pour servir dans l'armée du reich héhé je crois pas que ça l'aurait fait pour revenir a la guerre civil que les généraux soit compétent ou pas ils avaient au moins le mérite d'etre avec leur hommes sur le champ de bataille et beaucoup d'entres eux y sont d'ailleurs mort comparer au conflit d'aujourd'hui il y a eu comme un petit changement la nouvelle devise c'est a l'arriére avec les cantiniére du moins pour un grand nombre d'entres eux c'est mon avis Suspect
Revenir en haut Aller en bas
Alabama

Alabama



Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Empty
MessageSujet: Re: Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863   Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 EmptyJeu 15 Oct 2009 - 9:24

La guerre de sécession est la plus meurtrière au niveau des officiers. Beaucoup sont morts et sont même des cibles au début des engagements, donc voilà niveau honneur là aussi on sent que c'est un des premiers conflits modernes...Y'a même des types de lunettes qui sont inventées pour eliminer tout officiers dès le début du combat afin de démoraliser les hommes et ceci dans les deux camps No.

Le pire pour Stonewall c'est qu'il a été abattus par ces propres hommes No No
Revenir en haut Aller en bas
scarface

scarface



Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Empty
MessageSujet: Re: Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863   Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 EmptyJeu 15 Oct 2009 - 11:47

oui je savais pour stonewall pas de bol un des meilleur généraux confédéré par contre pour les sniper pour officier ça je savait pas on en apprend tout les jours merci de l'infos hand
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Empty
MessageSujet: Re: Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863   Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863 Empty

Revenir en haut Aller en bas
 
Lt Gen. James Longstreet, 1st Corp ANV, Gettysburg 1863
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» 2nd Miss. Regt., Gettysburg, 7/1/1863
» Maj.Gen.Winfield S. Hancock, Second Corps, Gettysburg,1863
» GETTYSBURG - Juin 1863 7° Régiment de Cavalerie Brigué "Mic
» Pvt. 26th North Carolina Inf Regt. Gettysburg, July 1863
» Maj. General John F. Reynolds, First Corps, Gettysburg

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
ACTION FIGURINE :: PRESENTATION DES TRAVAUX :: FIGURINES & DIORAMAS :: GUERRES CIVILES - WESTERN-
Sauter vers: